Forske goncice

Goncica u hvarskom govoru označava kratku šaljivu priču, izmišljenu ili nastalu prema istinitom događaju. U nastavku je izbor goncicih prvotno objavljenih na forumu Cima Hvar, koji je bio aktivan od 2005. do 2012., a najčešće su ih objavljivali Marinko Jurić i Ivo Buzolić-Lojko. 

Za vrime taljonske okupacije u jedno naše misto su "manjagatini" bili napisali na vela slova:
VINCEREMO!
A jedon naš je žunto šoto:
VEDEREMO!

***
 Pri puno godišć vajalo je barba Motetu M. nosit križ za Veli petak. Kako je puhalo, a on u ta doba bi malo meškinjast,pito ga don Šime:
Hoćeš ti to Mote moć? Bit će ti teško! 
Da teško?Don Šime, ovo je meni ka govno!

***

Napartila Bruška tovara sa stvorima za pir u Brusje,uzojmila u For digodera. A tovor kako tovor,teštardo,fermo i ne gre.Njoj je priša, provoje sve, ma ne gre. Doša jedon cijadin (pari mi se pok.Todoro):
Hoćete da vom ga jo uputim?
Molom vos,okasnit ću.
A on peta mu čik u uho,tovor poludi i poce tarkat,klapjedu teće i sve drugo.
Ajme,če ste mu rekli,bidna jo!
Reka som da mu je umorla mati.
Veselo,veselo,tarčite za njim i recte mu da to ni istina!

***

Jedon put, kad je barba Toni Bilac imo osandeset pasonih, pari mi se godišće ili dvo pri nego je porti, ćakulo son s njin u đir priko rive.
Provjo mi je obo nikin stvorima ca hi je cini dokle je još moga. Na to son mu jo reka:"Ca biste vi barba Toni cinili da von je deset godišć manje?"
Na to mi je on odgovori kontron:"Znoš ti moli ca bi jo reka da mi je deset godišć manje?"
A jo:" Co barba Toni?"
"Da mi je još deset manje", fini je barba Toni.

***

Poslo Drago Marijonu u špicjariju(apoteku) kupit goldunih, jerbo su mu rekli da hi je dobro duperat, za ovu priču ni važno zoc.
I tako je ona bidna cekojuć red, jer je špicjarija bila puna svita, zaboravila kako se ono zove. Kad je dopokon došla na red, rekla je:"Dojte mi ono,...ono,...ono, ma dojte mi ono za na k...c"!
Uz opću konsternaciju šjor Karmelo špicjor joj je reka:"Ma moja Marijona, co propja tako. To se pito na uho".
"Ma ne za na uho nego za na k...c!, zavikala mu je idno Marijona.





Cvitić Longin je lavuro u poje,na Bili potok.Pito ga furešt:
Oprostite,da li je ovo put za Milnu?
Je,je,morete i ovode.
A koliko mi treba do tamo?
Parvo se upulte hodit,pa kad vidim kako grete,onda ću von znat reć.




Barba J. je u ditinjstvo bi puno boležljiv, osto je na puntu od noža, govoridu, pok su ga cuvali posli malo i preveć. Kad se oženi, nafriško je bilo žešćine, bome,u onima poslima sa ženom. A darveni podi oldojedu, škripjedu. Onda bi užala mati mu vazest šćop od metle i tuć u plafun:
Ala, dico, pomanje, pomanje sa tim. Ispotit ćete se!

***

U For je pri bi kundut na kantun Fontika blizu skalih za Teotar.Tamo je cinila reda,i to dobro,teta Joka.Jedonput je za potribu arivo barba Stipe K. i kako mu štumak ni bi alavija,iznutra se dobro culo šćiketovonje i brumbulovonje.
Govori teta Joka: " Jo,Stipe,ča ti lipo piva!Ma, pari mi se da si malo dištonan. "
"A ca biš ti itila? Da ti za dvo dinara kanto Caruso?"

***

Barba D. je lavuro kako manovol u poduzeće. Umor je diretur i iša mu je i on na sprovod, ma jednu desetak metor iza svih drugih. Pitodu ga:
"A ca je, D.,  kako to da si toliko iza svih?"
"E, bi san mu toliko iza svih i po plaći!"


Doša Komižani na Broc, pok je iša vidit cimiterje. Na izlasku je inkontro jednu domoću ženu koja ga je lipo zamolila: "Šjor, biste me fregulu kumpanjali, jerbo me je malo stroh, pogotovo sad kad već pado noć".
Noc joj je on odgovori: "I mene je bilo stroh kad son bi živ."

***

Imala je već lipih godišć, ma ćutila se slabo, štumak je muci i odlucila se poć u likora.
Naš Želimir je vižito, vidi ca je na stvori i govori ti njoj:
"Teta Tone, imote cir na štumak. Da bi bilo alavija, vajote vodit računa obo spizi. Ne smite jist puno, ni žestoko, niti masno."
Ona njemu:
"Mogla bi te sve to poslušot. Somo, rec mi, kad ću onda moć?"

***

Pasoje prid kroj onega rata jedon Forani priko pjace.
Na škina mu kašeta, ne propja vela, ma kako on gazi, ne pari ladahna.
Pito ga jedon:
- Marko, a ca to nosiš?
- Ne smin ti reć. Vojna tajna!
- A je ti teško?
- Ponegaimena, kako neće bit teško kad je municija!


Govori M. jednoj Bruški nose dosta godišć:
- Susida, meni se pari da von je muž bokun iša ća.
- A, ćerce moja, on ti je ovakov i doša!

***

Doša se u likora šjor Jerkota Machiedota vižitat barba Prošpe B., težok sa velom konobom, a koji nikad, u cili život, ni stavi nanka kapju ni vina ni rakije na justa. I govori njemu likor:
- Prošpe, jotra ni alavija, vajalo bi fermat pit!
- Šjor Jerko, jo ne pijem!
- Govorin ti, ne već pit!
- Govorin jo vami, nikad u život nison pi!
- Prošpe, ne govorin tovaru pok da me ne kapi!
- A meni se pari da jo govorin!

***

Inkontrali su se na pjacu dvo brata i proćakulali. Na kudnju pito Prošpe:
- Tomažo, a jesi zakopo lozje?
Odgovoro mu ovi u prišu:
- Niti ću!

***

Dokle je još bila stora Slavija i ploćalo se u dinarima dohodi na teracu Nikša F. i pito da koliko dojde kafa.
- Sedam - odgovori mu je, pari mi se, Dinko.
- A koliko dojde produžena kafa? - pito daje.
- Produžena ti dojde seeeedam!



Posli jedne puno slabe jematve (a inače je lozja imo cudo malo za njegove potribe garla!), barba G. pritoce vino u konobu. Pasoje susid:
- Ca je, je Bog providi?
- A evo, moga se stavit i malo boje! Mižerija.
- Ma, hoće zavancat do Božića?
- Hoće, hoće! Ako Božić ovo godišće primistidu na Mortvi don!

***

U jedno misto, ni važno koje, jedon mladić, stavmo da se zvo Onte, obliće okolo jedne šesne dimje i provoje je nagovorit da mu popusti:
"Molo, slušoj, jo te ne piton, bome, znoš co! Ako ćeš dat - a ti doj! Ma, da je ovode moj brat Jure, on bi odma navoli i pito da mu doš, e!"
A ona će njemu:
" A znoš co ti, an? Poj tarci i zov tvojega brata Jureta!"

***

Pitala je meštrovica Vickota Bakota, da koje mu je profesije otac?
On je reka konobar, a ona kako to?
A on je na to reka: "Pa stalno je u konobu."

*** 

Primjedbe

Popularni postovi